vrijdag 21 augustus 2009

weer (loos) alarm

Donderdag 20 augustus 9 uur. Er wordt een weeralarm afgegeven door het KNMI. Rond 13 uur zal het noodweer over heel Nederland trekken.
'Festivals worden afgeblazen door weeralarm', lees ik even later op een nieuwssite. Ook ik begin me lichtelijk zorgen te maken. Toch, als ik naar buiten kijk, zie ik dat de lucht nog strak blauw is, en 's middags ebben de zorgen weer weg. Ik neem eerder vrij, om toch nog even naar het strand te gaan. Daar aangekomen krioelt het van de toeristen die deze dag hebben aangegrepen om nog even te genieten van wat Scheveningen hen biedt. Rond half vijf begint het bewolkt te worden en begint het wat harder te waaien. De politie rijdt rond met een bordje 'gevaarlijke zee' en maant mensen niet in zee te zwemmen. Veel mensen negeren het verbod, en lijken zich niet veel van de politie én het weeralarm aan te trekken. Thuis aangekomen gaat het kortstondig hard regenen, maar daar is ook alles mee gezegd. Het KNMI lijkt weer loos alarm te hebben afgegeven en blijkt een dag later onbetrouwbaar te worden bevonden. Niet gek, laat het KNIM zich eerst eens flink achter de oren krabben voor ze een echt weeralarm afgeven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.