dinsdag 19 maart 2019

Onder handen genomen door een Thaise

Een paar dagen geleden ging ik door mijn rug. Een oude kwaal speelde ineens weer op. Het maakt je bewust hoe kwetsbaar je lichaam is. Een tip van mijn buurvrouw was om een massage te nemen bij een Thai. Hier in Oud-Beijerland, ja het kan echt :)
Schoorvoetend belde ik "Devi" op, met veel pijn in mijn rug. Ze kon mij er nog net tussen proppen en daar zat ik dan. Een kleine vrouw met een krachtige uitstraling gaf mij de hand.
Ik koos voor de oliemassage. Dat leek mij het veiligste want hier kwamen minder handelingen aan te pas die bij de Thaise massage wel gebeuren.


                                          Foto: www.baimintspa.nl


Gewicht op mijn benen
De masseuse vond mijn lichaam zo verkrampt dat ik het met alleen een oliemassage niet redde zei ze. Op een gegeven moment trok de Thaise mijn armen naar achter terwijl ik op mijn buik lag. En later voelde ik haar gewicht op mijn benen hangen. Het was bizar, het is niet uit te leggen wat het met je doet. Ik kan niet zeggen dat ik het per se comfortabel vond maar ik merkte wel dat het veel deed met mijn verkrampte spieren. Het wordt ook wel yoga for lazy people genoemd een Thaise massage. Nou dat heb ik gemerkt! Ik doe al aan yoga maar dit was een yoga 2.0. Volgens Devi staan mijn energiebanen nu weer open. Ik geloof hier wel in, en ik merk dat het ook echt zo werkt. Het bloed kan weer lekker stromen en er is ruimte in je lichaam en geest voor nieuwe energie. En die kan ik wel goed gebruiken!
Mijn vriend zei direct: oh dat is mooi, dan kan je natuurlijk bij haar terugkomen -kassa:)-. Nou daar zit vast wat in. Commercie en spiritualiteit gaan vaak hand in hand.

Voor meer informatie over Thaise massage:
https://www.thailandblog.nl/thaise-massage/thaise-massage/

3 opmerkingen:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.