vrijdag 23 december 2011

Kerstgedachten

Sinds een paar dagen heb ik een Kerstgevoel. Wat versta ik daaronder? Ik ben in een gezellige stemming gekomen. Ook al hebben wij dit jaar geen kerstboom (superonhandig met een baby van 11 maanden..), ook zonder die boom kom je in de stemming.
Het lijkt wel of het moet. In de kerststemming zijn. Toch is het best een lekker gevoel merk ik nu. Kerstkaarten schrijven helpt daar ook bij, en ze ontvangen is nog leuker!
Maar het idee dat iedereen lief en aardig voor elkaar 'moet' zijn met Kerst, dat hoeft van mij niet per se. Wat Kerst mooi maakt voor mij, is dat Jezus duizenden jaren geleden met Kerst in een stalletje geboren werd, in Bethlehem. Dat feest maakt het tot iets moois. Zonder dit gegeven zou Kerst voor mij wel wat kaal worden, en zou het denk ik vooral om de boom, de versiering en niet te vergeten, het kerstmaal draaien.
Ik wens iedereen een mooie Kerst (zonder sneeuw!) en een prachtig 2012!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.