vrijdag 18 november 2011

Sinterklaaspassie

Sinterklaas is weer in het land. Vorige week zagen wij hem in Harderwijk, op ons vakantieadresje. En morgen is hij in Rijswijk. Ongelofelijk wat deze Spaanse man allemaal kan:)

Sinterklaaspassie
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste jaren niet zoveel met de goedheiligman had.
Dit tot grote verdriet van mijn echtgenoot, die een ware Sinterklaaspassie bezit. Hij niet alleen, zijn hele familie is ermee begeisterd. In zijn familie is het een traditie dat iedereen meedoet in het Sint en Pietenspel.



Schoentje
Nu Sanne er is, heb ik meer dan ooit iets met Sinterklaas. Als het Sinterklaasjournaal voorbij komt op tv, zitten Sanne en ik op het puntje van onze stoel. Vanochtend stond er een schoentje met inhoud voor onze deur. De goedheiligman bevindt zich in ons portiek..?:) Dat is toch leuk!

Mensen worden liever met Sinterklaas. Het feest bindt samen en dat is toch iets heel moois.
Ik word er zowaar sentimenteel van.. Herinner mijzelf nog als kleine meid, de spannende dagen voor Sinterklaas. Op een gegeven moment gingen mijn broer en ik voor zwarte piet spelen, en toen ben ik van mijn geloof afgevallen. Maar tot die tijd was Sinterklaas HET feest van het jaar.. en dat lijkt het nu weer te worden, anno 2011.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.